Eindelijk weer wifi - Reisverslag uit Seraucourt-le-Grand, Frankrijk van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu Eindelijk weer wifi - Reisverslag uit Seraucourt-le-Grand, Frankrijk van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer wifi

Door: Chris en karin

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

08 Mei 2015 | Frankrijk, Seraucourt-le-Grand

Het heeft even geduurd, maar eindelijk weer WiFi.

Vorig bericht was vanuit Lier België. Ondertussen zijn we nietsvermoedend Frankrijk in gefietst. Het viel ons op door de vele Fransen, en een Eiffeltoren onderweg (zie foto).

Hoe zijn we gefietst, soms naast elkaar en soms achter elkaar, dit voor Jan van L. Van Lier naar Aalst gefietst, met stevige wind tegen. In de nacht van 4 op 5 mei hebben we hoosbuien gehad, gelukkig lagen we in een hotel en niet in de tent! We zagen de bui al hangen... Vervolgens van Aalst naar Lessines, met wederom hevige wind. We hebben langs de Dender een uur geschuild voor regen, hoosbui en windstoten met onweer. Gelukkig was er een houten huisje, net op tijd, mazzel. in Lessines op een boeren hoeve gestaan met de tent. daar hebben onze buren een foto gemaakt tijdens ons vertrek.

Op 6 mei zijn we naar Tournai (Doornik) gefietst. Geen grote afstand, gezien de klimmetjes en de tegenwind. Verder is het hier niet dik bezaaid met campings, dus overnacht in Tournai. Hier het centrum in geweest, overvallen door een enorme onweersbui. We mochten schuilen in een kapperszaak. in Tournai heeft Chris eveneens een boutje van de voordrager gekregen bij de fietsenmaker. Omdat we naar Santiago gaan was het gratis.

In de Kathedraal van Tournai een stempel gehaald. Vervolgens op weg terug naar de camping kwamen we een medepelgrim tegen. Deze hebben we eerder ontmoet tijdens een bijeenkomst van het St. jacobsgenootschap op 23 maart in Rheden. Toeval wil dat hij, William, naast ons is komen te staan in Tournai op de camping. Erg gezellig, toeval bestaat niet.

7 mei op weg naar Chambrai. Onderweg zijn we een Belg tegengekomen, Willie, deze stond eveneens bij ons op de camping in Chambrai. En, verrassing, William, ook op de camping. Met z'n allen gezellig gezeten. De volgende dag wilde de Belg Willie aanhaken bij ons, dit even vakkundig afgewimpeld door Chris (beter een kapotte velg dan een meefietsende Belg).

En dan vandaag, ritje van 70 km door St. Quentin heen, daar in de kathedraal geprobeerd een stempel te krijgen maar helaas het is hier vandaag Bevrijdingsdag, dus geen stempel, iedereen is vrij. Alle kerken waren vandaag ook al gesloten, en als ze open zijn, dan is er niemand....

Vervolgens doorgefietst naar de camping in Sereaucourt-le-Grand. Mooie camping, en jawel, wie stond er al, William. dus gezellig weer even gezeten.

Het landschap is hier erg mooi, uitgestrekte koolzaadvelden, maar van de week een paar keer over een aantal kilometers op kasseien moeten fietsen, dat is niet echt een pretje. Maar het landschap is hier super.

Voor nu gaan we weer plannen maken voor morgen, per dag bepalen we tot hoever we gaan, ook ivm de campings. Wildkamperen is niet ons ding...

Groetjes van ons

• 08 Mei 2015 - 21:37

Maiikel En Patricia :

TOP, jullie zijn al een heel eind op weg ,hou dit vol !!!. we blijven jullie volgen .

grt maikel en patricia

• 08 Mei 2015 - 22:14

John Keizer:

het lijkt wel een barre tocht met al die buien! Maakt het ook wel weer avontuurlijk natuurlijk! Wij kennen de koolzaadvelden van de vogezen in de buurt van nancy van jaren geleden, lijkt geen einde aan te komen. Denk dat jullie het comfort van thuis nu nog beter gaan waarderen? Ga zo door, groeten John

• 09 Mei 2015 - 04:36

Geert& Eugenie:

Echt mooi om te horen van een stel dat hun droom waarmaakt! Ben zelf niet zo'n fietser maar heb het tijdloze ook eens mee mogen maken. Geniet ervan,ik denk eraan terug als m'n mooiste momenten. Dat gun ik jullie ook!
    Enjoy samen!
    Fijn om jullie verhalen te horen.
    Gr. Eugenie en Geert

• 09 Mei 2015 - 10:20

Jan V.L:

Regenpetje af hoor, en heel verstandig gebruik te maken van een hotel als dat zo utkomt. Het hoeft geen helletocht te worden. Gaat het fietsen op den duur makkelijker of snakken de benen op een gegeven moment naar rust? Ik had recent een boek gelezen van Tosca Nitterink, Theo en Thea, die liep met haar vrouw naar Santiago de C. Kwam ook veelal dezelfde mensen tegen met soms de last ze op afstand te houden. En later is alles weer leuk.
    Hopelijk de komende dagen beter weer, bon voyage. Jan.

• 09 Mei 2015 - 16:24

Miep:

Hallo super stel,
    Ook onze pet gaat af als we jullie verslag lezen. Geweldig dat jullie dit samen ondernemen. We lezen met aandacht jullie verhaal van hoosbuisen

• 09 Mei 2015 - 19:22

Henk En Thea:

Hoi Chris en Karin,

Toen ik besloot om met zoon Bas naar ons vakantieadres te fietsen in Zeeuws Vlaanderen zij we maar begonnen uit Doetinchem.
    Het regende en uitgezwaaid door Thea (die met Tim met de auto zou gaan) op weg!. De eerste schuilplaats was een carpoort in Dichteren.
    Zo treurig en troosteloos en nog maar 5 minuten onderweg.
    Na de regenbui doorgefietst naar Babberich daarna naar Lobith. Vroeger heb ik daar gezeild op de Bijland dus bekend terrein. Met het pontje de Rijn over en toen kon ik alleen maar de wegenkaart volgen richting Nijmegen. Nog nooit gehoord van fietsroutes of knooppunten.
    Het duurde ons bijna 2 uur om Nijmegen door te fietsen richting Waalwijk.
    Het ging ook weer regenen en met regenpakken fietsen is geen pretje. Ik begon me af te vragen of Bas dit allemaal wel zou waarderen. Uiteindelijk breekt de zon door en fietsten we in de Betuwe in de zon. Hoe is het mogelijk dat je in zo'n korte tijd zoveel meemaakt. Na 3 dagen stapten we de boot af in Breskens en fietsten we nog 12 kilometer tot ons vakantieadres in Cadzand. De laatste kilometer fietste Bas vooruit op weg naar zijn moeder een ervaring rijker en gegroeid!
    En toen ik wat later de fiets op de standaard zette voelde ik een voldaan gevoel. Een gevoel dat er meer is dan het Onderwijs of Ruesink citroen dealer.
    Mijn vader zei altijd "Als je wilt zwemmen moet je in het water springen" en dat hebben jullie gedaan!
    Geweldig om jullie tocht te volgen. Prachtige belevenissen nu al beleefd!
    Zoals Daniel Lohues al zong. "Ik heb de banden vol met wind kan dus alles verdragen".
    Tot horens!
    Oh ja even terug naar de werkelijkheid! De DS3 heeft dringend (na aanleiding van dit verhaal) behoefte aan een trekhaak voor een fietsdragertje, dus snel terugkomen Chris!
    Tot horens!

Henk Thea Tim en Bas.

• 09 Mei 2015 - 19:23

ClemensG:

Hoi Karin en Chris,
    De buien hebben jullie nu gehad zullen we maar aannemen, op naar het mooie en warme weer. Leuk om het verslag te lezen en we blijven jullie volgen vanuit Kilder.
    Groet van Clemens, Iris, lisa, Timo, Jente, Sara, Suus, en alle anderen.

• 09 Mei 2015 - 22:18

Nathalie, Robert, Rico & Carlos:

Ha Chris & Karin,
    Dat gaat al in vliegende vaart met jullie...ongelooflijk. Wel bijzonder die ontmoetingen,,,toeval bestaat niet zeggen ze weleens....Benieuwd wie jullie nog meer gaan tegenkomen. Veel goed weer toegewenst de komende tijd en we zijn benieuwd naar jullie volgende bericht !

Groetjes,
    Nathalie, Robert, Rico & Carlos