Van camping naar camping - Reisverslag uit Goussonville, Frankrijk van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu Van camping naar camping - Reisverslag uit Goussonville, Frankrijk van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

Van camping naar camping

Door: Chris en karin

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

12 Mei 2015 | Frankrijk, Goussonville

De ene camping is de andere niet. Dat hebben we aan den lijve ondervonden. Zaterdag hebben we een camping gevonden in Chirsy-Ourscamp. De navigatie heeft ons flink een omweg laten nemen naar de camping toe, helemaal via Lagny, nou dat was niet lachen, beste klimpartij. Maar geinstalleerd op een plekje naast een oude caravan, met een nieuw surround system erin. We hebben mee kunnen genieten van kinderfilms. Later op de avond veranderde de kinderfilm in een pornofilm. En niet zo zachtjes ook...caravan stond hevig te schudden. Ook dat kun je meemaken. We zijn maar een pizza gaan eten. Daarna was het rustig.
Zondags weer op weg, op naar Estrees-st.-Denis. Hier stond de pastoor de mensen uit te laten na de dienst. Dus onze kans waargenomen en tussen de mensen door om een stempel (tampon) te halen. We mochten achterom en een mooie stempel gekregen. De jongere pastoor kwam vervolgens even nog met ons praten, gelukkig in het Engels. S'ochtends was er eveneens een pelgrim langs gekomen voor een stempel. Deze had geen camping kunnen vinden en had daarom in de woods geslapen, bleek William te zijn. Onze weg vervolgd naar Liancourt, op naar de camping, echter eerst langs een hele grote gevangenis. Vervolgens op de camping aangekomen, leek het in eerste instantie wel een woonwagenkamp. Maar ze hadden een plekje voor ons met zowel 3 stopcontacten om de boel even op te laden. En toilet...best aardig, met slippers aan.
Maar het kan ook anders, gister en vandaag een super camping. Netjes verzorgd, speciale velden voor tenten. Vandaag zelfs een met de vermelding van de Camino.
St. Genevieve hebben we gister gehad, een klim van 3 km met 7 % en op weg naar de camping zelfs als toetje 10 %!
Vandaag twee medepelgrims tegen gekomen onderweg, Jose en Gerard uit Haarlem. Hier even een stukje mee op gefietst. Heel gezellig. Echter was er geen caravan te huur op deze camping en hebben we tijdelijk afscheid genomen. We zullen ze ongetwijfeld nog tegen komen onderweg.
We hebben vandaag de Seine overgefietst en staan op camping Canada voor Goussonville. Het weer is super, zon, hoge luchtvochtigheid (das wat minder) en super mooie landschappen.
Dank jullie wel voor al jullie leuke en lieve reacties op onze weglog, dit geeft de burger moed, vooral als je je soms remy voelt (zie foto).
Tot de volgende keer, groetjes van ons

• 12 Mei 2015 - 19:12

Ben En Joke Boesveld:

Fijn dat jullie nu beter weer hebben. De Seine al over . Wij al 43 jaar de Meine
    We volgen jullie op de voet want fietsen lukt nog niet zo hard
    Groetjes en nog veel fietsplezier.

• 12 Mei 2015 - 19:19

Miep:

Wat een verhaal weer. Je kunt wel zeggen: Bergje op, Bergje af, daar staat Noord FR wel om bekend. Maar dat verhaal over die ene bepaalde camping, die vertellen jullie nog vele vele jaren aan familie en vrienden.
    Hou moed en we weten dat jullie dat doen. Het wordt steeds beter weer, in de Cevennen omdat moment 30 graden☀️

• 12 Mei 2015 - 22:20

Hans, Anke, Sam En Lynn:

Ha Chris en Karin,
    Wauw, wat zijn jullie al ver! Wat een bikkels! We doen het jullie niet na. ;-)
    Het is erg leuk om jullie reis te volgen. Hopelijk volgen er nog veel verhalen.
    Veel plezier en geniet van al het moois!
    Groetjes, Hans, Anke, Sam en Lynn

• 12 Mei 2015 - 22:40

Resi:

Super die verhalen van jullie, wat een belevenissen! Alleen daarom al moeten jullie blijven fietsen. Houdt de moed erin want ik kan de verhalen niet missen :-). Respect voor de klimmetjes die genomen moeten worden. Blijf genieten en veel plezier onderweg. Grtz

• 13 Mei 2015 - 08:39

Jan Van Loozenoord:

Lopen jullie dan ook even met die 10%? Ik zou helemaal woest worden. En ik ben benieuwd of het al goed te merken is dat de natuur verder is.
    Ik gok erop dat we vanavond pizza eten, ik zet gewoon porno op en kijk of Patrick de juiste reactie vertoont. Genieten jullie ondertussen maar van de tocht.
    Groet, Jan

• 13 Mei 2015 - 12:42

Jan Brak:

En is de wind al gedraaid? :-) leuk jullie verslagen te lezen. Voordat jullie vertrokken nog op de weegschaal gestaan. Volg jullie op de voet, leuk te zien op Strava, waar jullie uithangen. Succes verder en geniet!

• 13 Mei 2015 - 14:25

Gerard Van Winden:

Hoi,

Het gaat prima nu he. Zo nu en dan een een stevig en lang klimmetje en wat mede reisgenoten die je tegenkomt. In je reisverslag zie ik wat bekende namen voorbij komen. Leuk om te lezen allemaal en de herinneringen aan mijn tocht in 2011 komen weer boven borrelen. Morgen ga ik zelf ook bepakt en gezakt fietsen in Duitsland van Frankfort naar Regensburg voor 11 dagen. Hopelijk heb ik dan goed weer, dan hebben jullie dat ook. Hierna ga ik jullie zeker weer volgen. Ik neem dit keer geen I-pad mee, omdat je vaak toch geen of slecht WiFi heb. Ik wens jullie de komende dagen succes en goede reis. Benieuwd ben ik waar jullie dan terecht zijn gekomen. Groetjes Gerard (en Ditte)

• 16 Mei 2015 - 11:37

Jan:

Het regent hier, van miezeren tot harder en weer terug. Hopelijk hebben jullie het beter. Wij gaan de komende 2 weken naar Italie, ik weet niet wat we kunnen volgen, ik hoop van wel. Zal een kaarsje voor jullie opsteken, helpt het niet dan spek ik in ieder geval de katholieke kerk. Zuinig zijn op elkaar en jezelf en veel plezier, Ome Jan.

• 16 Mei 2015 - 13:14

PP:

Haha, in plaats van een pizza gaan eten, hadden jullie ook iets anders kunnen doen.:)
    Jullie maken wel wat mee onderweg, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling. Beste
    kilometers hebben jullie al in de benen zitten, en dan ook nog bult op.
    Ben benieuwd naar je kuitspieren als je terug bent Karin!
    Gelukkig wel goed weer (op de vochtigheid na).

Leuk om jullie reis te volgen. Fiets ze nog.

groetjes uit een miezerig Ulft