Oostenrijk bereikt - Reisverslag uit Landeck, Oostenrijk van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu Oostenrijk bereikt - Reisverslag uit Landeck, Oostenrijk van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

Oostenrijk bereikt

Door: Chris en Karin

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

22 Mei 2016 | Oostenrijk, Landeck

Het heeft even geduurd, maar we hebben weer wifi en zijn inmiddels ook aardig wat kilometers verder gekomen.

Vanuit Weil der Stadt, uit de Fremdenzimmer, waar we trouwens een beste maaltijd hebben verorberd die avond, currywurst met brood en salade(bbq worstje, zo'n witte, met een lading ketchup en een halve bus currypoeder per worstje), vertrokken naar Aidlingen door het Wald. Vervolgens door natuurpark Schonbuch naar Tubingen. DIt laatste is een grote studentenstad, duurt even voor je er met de fiets weer door bent. Maar ook dat is weer gelukt.

Na Melchingen begint de klim naar de Schwabische Apb, via Talheim begint de klim met de eerste 2 km 4-5 % waarna je gewoon moet doortrappen voor de volgende 2 km met 7 %. En dan sta je bovenop, valt het best tegen het uitzicht....afgedaald naar Gammertingen. hier bij Hotel Kreuz gevraag naar een overnachting, maar helaas is er een kamioenschap mtb aan de gang, dus volgeboekt. Heeft vervolgens voor ons gebeld, uiteindelijk nog half uur fietsen, naar Veringenstad waar we een kamer hebben gekregen (nou ja, gekregen...).

Volgende dag vroeg vertrokken, kwart over 8 op de fiets met 5 graden, brrr. Op naar Bregenz, dit is het doel voor vandaag.
Bij Jungnau in het bos een wolf gezien, deze zat lekker in een zijpad in het zonnetje. We wisten niet of hij al gegeten had, dus snel doorfietsen en foto maken maar even achterwege laten.
Mooie route gefietst naar Sigmaringen langs de Donau. Eveneens twee heren tegengekomen uit Boxmeer welke we al eerder onderweg getroffen hebben. vervolgens in Friedrichshafen terecht gekomen en daarna naar de Bodensee. Hier na een rit van 129 in Bregenz terecht gekomen. Tentje opgezet op camping Mexico. De bistro was hier helaas gesloten, ze hadden een kleine kaart, hebben we maar even niet gedaan, gezien onze ervaringen met currywurst. Op advies van de camping naar Klosterkeller gelopen en daar gegeten, jaja een wiener snitzel...

Tussendoor dus bij Lindau de grens met Oostenrij gepasseerd, er staan helaas geen bordjes....
Maar de volgende dag, even een uitstapje gemaakt naar Zwitserland, naar Diepoldsau. Hier staan nog echte grensposten welke ook bemand worden. Fietsers kunnen zo over, maar auto's worden gecontroleerd, dan weten jullie dat, haha :-)

Van Bregenz naar Bludenz gefiets, een mindere afstand maar gezien het weer, strak blauwe lucht, mooie omgeving, dus tentje opgezet in Bludenz. camping was eigenlijk niet meer open, alleen voor de vaste gasten, maar gelukkig, we mochten er een nachte staan. Even heerlijk in het zonnetje van de super mooie omgeving genoten. En rustig aan voor de etappe van vandaag: Arlbergpass. Dit is een pas welke een hoogte heeft van 1793 meter.

Vanmorgen was het al aardig warms met het opbreken van de tent. Om 8 uur op de fiets op weg naar de Arlberg. Een rit van ongeveer 20 kilometer klimmen, varierend van 1 km 8 %, 4 km van 7 - 9 % en zelfs 11 %. Maar we zijn boven gekomen, op de weg langs de auto's en met 30 graden...de afdaling was eveneens steil. En dan ook nog een opstekende wind.... Al met al neergestreken in Landeck. Morgen kijken we verder waar we gaan uitkomen...

Heel veel groetjes van ons uit Oostenrijk

• 22 Mei 2016 - 18:51

Pa En Ma Keizer:

Lieve Christian en Karin, Foei ...wat een tocht naar de Arlberg. 20 km klimmen en dan langs de grote weg en met 30 gr !! Zijn daar geen fietspaden ?!!
    Goed dat we dat achteraf horen, want dan hadden we niet rustig op de stoel naar de Graafschap kunnen kijken!! Ook al was dat niet succesvol. Voor morgen hopelijk een veiliger fietstocht. Liefs: Pa en Ma

• 22 Mei 2016 - 19:19

Resi:

Jullie gaan Rome halen op de wienerschnitzels! En daarna wil je ze een jaar lang niet meer eten haha.
    Petje af voor al die klimkilometers en toi toi toi voor de rest van de route!!

• 22 Mei 2016 - 20:04

Wilma:

Nou Gefeliciteerd super gedaan! Een pittige tocht met aardig klimmen!!! Nou wij wens jullie nog heel veel veilige kilometers en heel veel succes! En op naar Rome!! Groetjes Theo en Wilma

• 22 Mei 2016 - 21:21

Kees En Miep:

Bludenz, Arlberg, bekende namen en bekend gebied uit onze zomer- en wintersportvakanties. Prachtig gebied en we hopen dat jullie al fietsend ook genoten hebben. Opnieuw toi toi toi coor de volgende fietskilometers.

• 23 Mei 2016 - 09:29

Robert, Nathalie, Rico & Carlos:

Ha Chris & Karin,

Het lijkt wel of jullie toch een verborgen motortje in de fietsen hebben verstopt..zo snel vorderen jullie.
    Stuur een beetje mooi weer deze kant op en heel veel succes met de volgende etappes.
    Groetjes, Vanons

• 24 Mei 2016 - 10:40

PP:

Chris en Karin, prachtige foto's. Mijn uitzicht is helaas wat minder, maar het is
    jullie gegund :)