Kris kras door Bella Italia - Reisverslag uit Novafeltria, Italië van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu Kris kras door Bella Italia - Reisverslag uit Novafeltria, Italië van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

Kris kras door Bella Italia

Door: Chris en Karin

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

30 Mei 2016 | Italië, Novafeltria

Ciao a tutti,

Vanuit een stralend Italie een update van onze tocht kris kras door Italie met ons einddoel Roma.

In aansluiting op ons laatste verslag hebben we die avond in Auer met z'n 4-en gegeten. We zijn onderweg op weg naar de Resschenpas Rob en Bert tegen gekomen. Zij zijn vertrokken vanuit Garmisch Partenkirchen op weg naar de kust. De fietsers welke we tegen komen met een reisfiets en ortliebtassen, dat kan niet missen, het zijn altijd Nederlanders. Een gezellige avond gehad en de volgende dag weer op weg ....onderweg zien we wel waar we uitkomen en wat de overnachtingen zijn.

Trento gehaald, de temperatuur loopt lekker op, 30 graden
in de schaduw. Gewoon doorfietsen, heb je beetje fietswind. Bij stilstaan komt het vocht met bakken uit de poriën. Dus lekker doortrappen en gewoon 100 km pakken.

27 mei zijn we met de fiets Verona doorgekrost. Een beste stad, geen klein plaatsje. We dachten in de stad ervoor dat het al Verona was, een Italiaan is ons voorgefiets om de juiste weg te wijzen. Eveneens komen we best veel Italianen tegen die de duim opsteken als we langs fietsen.
verona heelhuids doorgekomen, op naar de ommuurde stad, Montagnana. Hier hebben we een overnachting gepakt binnen de muren. Heel bijzonder, dachten we een lekkere pizza te eten, moeten we twee uur op de pizza wachten, nou dan vergaat je de trek in een pizza wel een beetje. Maar aangezien het met eetgelegenheden niet zo dik bezaaid is en we al besteld hadden, maar geduldig wachten....net als de anderen op het terras bij de pizzahut.

Volgende dag weer een grote stad in het vizier, Ferrara. Na Ferrara door moeten fietsen naar Portomaggiore. Hier is één hotel volgens het boek en deze is dicht ! Een Jongere Italiaan aangesproken (deze kunnen soms Engels) en deze gaf aan dat er nog een hotel was, Hotel Da Pippi. Is ons voorgereden met de auto naar het hotel. Super service wederom. Een camping kun je hier wel vergeten...De omgeving is erg veranderd, we zitten na Ferrara op de Po-vlakte. En dit doet echt Nedelands aan, vlak landbouwgrond. Geen berg meer te bespeuren, vlak, vlak en nog eens vlak.

Gister in verband met de voorspelling van het weer vroeg op de fiets geklommen. Jawel, om 7 uur s'ochtends zaten we op de fiets om richting Ravenna te gaan. Hier nader bekijken wat te doen. S'ochtends is het al een beetje klammig en vochtig in de lucht. Op naar Ravenna langs het meer Valle di Comachio. Hier staan de flamingo's. Super om te zien. In de route zit een cruise tochtje, of te wel met de pont een water over. Gelukkig ging de pont wel.

Op naar Ravenna, is er geen markt die de route verstoord, dan is het een wielertocht. st Alfonso konden we vergeten, maar de weg is ons uitgelegd bij de omleiding. Dus op naar Ravenna, het is dan nog droog dus door naar de kust. Dit is ongeveer 15 km. Een mooi trajekt na Classe door het bos. Maar helaas, laatste 10 km nat geworden. De eerste italiaanse regenbui meegemaakt. voor Classe zijn we door een Italiaan gewezen op de kerk in Classe met wereldberoemde mozaik. Hier natuurlijk even gekeken, zal er een foto van bijplaatsen.

Nat aangekomen in Lido di Classe, hier een gezellig hotelletje gepakt, en vervolgens ook Italiaans onweer mee mogen maken. Voordeel aan de kust, het trekt ook zo weg. Met een uur was er een bak water gevallen en scheen de zon weer.

Vandaag weer de eerste klimmeters gemaakt na de Po-vlakte. Dat is weer even wennen, maar ook dat gaat weer. Aan de voet van de Appenijnen, hier moeten we een klim gaan maken van 928 meter. Dus van de vlakte weer tussen de bergen, altijd weer genieten.

Al met al is het een super toch tot heden. Genieten met zulke fraaie uitzichten en lekkere hobbelpaden.

Addio, Chris en Karin

• 31 Mei 2016 - 13:38

Ernie:

Hoi Christiaan en Karin Ik kijk uit na de reisverslagen van jullie.Super super mooi om te lezen en wat zien jullie veel onderweg.Bij jullie valt de regen met bakken maar hier valt het ook met bakken uit de lucht.Alleen vandaag niet schijnt de zon een beetje maar gisteren viel het met bakken.Chris en Karin op naar Rome.Een veilige en mooie reis gewenst en kijk uit na het volgende reisverslag met foto,s.Lieve groet van Jan en Ernie

• 31 Mei 2016 - 16:40

Henk En Thea:

Goed om te horen dat jullie zonder problemen de Resschenpas zijn gepasseerd. Hadden jullie geen "skreeuwende remmen".
    Toen ik bij Centraal Beheer werkte werd er elk jaar de Centraal Beheer fietstocht gereden.
    Dat gebeurde vanuit Clervaux in de Ardennen. Allemaal goed georganiseerd met een auto voor en achter de groep. Materiaalwagen en mecaniciens. Een fietsenmaker vertelde me dat als de remblokjes niet goed staan je in de afdaling last krijgt van "skreeuwende remmen".
    Zo'n afdaling is best pittig maar begrijp ik goed gelukt. Bijna hadden jullie aan kunnen sluiten bij de Giro.
    Ik vermoed dat Karin in het ROSA rijdt of heeft Chris meer kwalificatiepunten?
    Wij wensen jullie verder een goede tocht en mochten jullie besluiten om in Belle Italie te blijven: "Chris kan ook aan Panda's sleutelen en Karin doet wat "geldzaken voor de Maffia" dan komen wij ook. Thea begint een reiskantoortje en Henk geeft wat bewegingsonderwijs aan aanstaande Maffiosi!
    Dat alles in korte broek en sandalen. Ben helemaal klaar met het klimaat in Doetinchem!

Gr. Henk en Thea.

• 31 Mei 2016 - 19:03

Wilma:

Hi gezellig om jullie verslagen te lezen! En de foto's te bekijken. Jullie gaan als een speer! Super geniet er maar lekker van . Wij wensen jullie voorspoedige tocht naar Rome! En tot het volgende verslag. Groetjes Theo en wilma

• 01 Juni 2016 - 19:47

Resi:

Super story weer. Succes met de laatste loodjes. Het eind komt in zicht. Sluit me aan bij Henk en Thea, heb t nu al gehad met t weer in Doetinchem en ben pas een paar uur terug van vakantie. Begin een camping in Italië voor pelgrimmende fietsers. Wordt t ook nog gezellig met al die bekenden om je heen. Adios Resi

• 03 Juni 2016 - 13:39

PP:

Hoi Chris en Karin,

Klinkt goed allemaal, leuk avontuur weer. Op die plek in Lido wil ik ook wel zitten.
    Geniet er nog even van.

• 04 Juni 2016 - 23:27

Resi:

Topprestatie weer, Rome is in te pocket!! Veel plezier in deze fantastische stad en de groeten aan the Pope morgen bij de dienst. Hoop dat jullie er nog bijpassen op t plein, haha. Geniet van pizza, pasta, en ijs.