Warm onthaal in Roma - Reisverslag uit Rome, Italië van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu Warm onthaal in Roma - Reisverslag uit Rome, Italië van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

Warm onthaal in Roma

Door: Chris en Karin

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

05 Juni 2016 | Italië, Rome

Daar zijn we weer, met heugelijk nieuws, Roma bereikt !!!!

Gister rond 17.00 uur stonden we met de fietsen en bezweet op het Sint Pietersplein. Wat een mensenmassa. Maar gelukking, de "aanvliegroute" naar het Sint Pietersplein was een fietspad en autovrije straten, dat was een makkie, alleen de lopende mensen nog ontwijken...en dat waren er velen. Een vriendelijke Duitser heeft ons gelijk op de foto gezet. Wat een belevenis, we hadden meer bekijks dan het Sint Pietersplein met onze fietsen met bepakking. Voordat we het plein opfietsen, hadden we al complimentjes van fietsende Italianen te pakken, duim op, geweldig, echt een warm onthaal.

Maar de laatste loodjes, het is echt waar, deze waren wederom niet makkelijk. Vanuit Novaféltria, waar we het hele dorp zijn rondgelopen op zoek naar een restaurant, gelukking uiteindelijk er een gevonden, zijn we na een goed ontbijt vertrokken en konden we gelijk aan de bak. De klim naar Badia Tedalda was begonnen. Even voor de beeldvorming: 2 kilometer achter elkaar 7 % klimmen is heftig. En dan ben je er nog niet...vervolgens 3 kilometer 6 % en ook nog als klap op de vuurpijl 12 en 9 % in de klim er tussen door. Daar krijg je wel beste kuiten van...maar uiteindelijk de Valico di Viamággio met een hoogte van 983 meter gehaald. En tussen het dreigende weer door, snel de afdaling ingezet ter ontwijking van de bui. Afdaling was super, met uitzicht op het meer, Lago di Montedóglio. Super, wat een omgeving.
In Sansepolcro een hotel genomen, gelukkig maar, hoog en droog in het hotel hadden we uitzicht op enorm mooie regenbogen en beste regenbuien. Vervolgens in het restaurant van het hotel gegeten, Il Borghetto, met vermelding in de Michelin gids. In onze afritsbroek en casual clothes heerlijk een 5 gangen menu genoten. Dit hotel, Borgo, met restaurant is echt een aanrader. Maar neem dan wel even wat nette kleding mee, haha.

Volgende dag weer op de fiets geklommen. Wegens werkzaamheden aan de weg is de weg naar La Bruna afgesloten, met geen mogelijkheid om de barricade heen te komen. Hierdoor onnodig een 12% klimmetje gehad, deze dus ook weer naar beneden mogen fietsen....even puzzelen, alternatieve route gevonden, langs de weg met auto's.
Op naar Santa Maria delgi Angeli. Dit is een plaatsje tegenover Assisi. Wegens de voorspelling van het weer hier een dag over gebleven en met de bus naar Assisi geweest. Hele ochtend regen, jammer van het uitzicht op de Rocca Maggiore, waarvoor we een trap hebben gelopen met 130 tredes, en de nodige steile straatjes.

De volgende dag weer verder, het nodige klimwerk weer in het verschiet. Via Massa Martana naar Acquasparta. Hier komt het bronwater van Umbria vandaan. Vervolgens naar San Gémini. Hier sloeg het "noodlot" toe: schkreeuwende remmen. En dan moet je een afdaling nog inzetten, remblokken kats eraf. Gelukkig hebben ze één hotel in San Gémini, Duomo, een hotel uit 1700. Gelukkig hebben ze een gewoon bed en geen spijkerbed....
Remblokken hadden we bij ons en vervangen. Volgende dag zonder schkreeuwende remmen verder. Hierdoor wat extra klimmetjes moeten maken op de laatste dag, 112 km tot Roma. Dan even doortrekken op de fiets. Met een beste klim naar Narni, Sacrofano worden het inderdaad de laatste loodjes....en dat met 30 graden...en jawel een warm onthaal op het Sint Pietersplein.

Vanmorgen door Roma gefietst, vroeg vertrokken, langs de diverse bezienswaardigheden. Eveneens weer langs het Sint Pietersplein. Voordat we daar op mochten moesten eerst al onze tassen open, controle door de politie. Dit in verband met het verschijnen van de Paus op het plein. Super om dit dan mee te mogen maken.

Wie nu denkt dat we in Rome blijven, heeft het mis. We zijn Rome al uit, vandaag naar het Lago di Bracciano gefiets. Een dag niet gefietst....hier gaan we verder even genieten, iets rustiger dan de massa in Roma.

Al met al, de weg is gevonden, Rome is bereikt, einddoel is behaald, alles is goed gegaan, we hebben wederom genoten van de tocht.

Vanuit Italie heel veel groetjes en bedankt voor de enorm leuke en verrassende reacties welke we hebben mogen ontvangen.

Addio Chris en Karin

• 05 Juni 2016 - 20:11

Jan Van Loozenoord:

Karin en Chris, fantastisch en ik doe het jullie niet na als ik de klimpercentages lees. Zeker niet af, ik schijt bagger. Het was weer leuk jullie te mogen volgen, tot wanneer kunnen jullie nog wat genieten van de rust? Of kampen jullie met afkickverschijnselen?

Veel plezier nog en een goede reis terug. Patrick en Jan.

• 05 Juni 2016 - 20:28

Anke:

Ha Karin en Chris,
    Wat knap dat jullie Rome bereikt hebben!! En dan ook nog een warm onthaal door de paus....wow!
    Nog heel veel plezier en geniet nog even van de rust!
    Groetjes, Hans, Anke, Sam en Lynn

• 05 Juni 2016 - 20:52

Marianne Kars:

Geweldig, Rome bereikt! JULLIE ZIJN KANJERS!!
    Wat hebben jullie veel meegemaakt onderweg...en die enorme klimpartijen. Wow!
    Ik heb genoten van jullie reisverslag. Hoe gaat de weg naar huis?
    Groeten, Marianne

• 05 Juni 2016 - 21:00

GerdaHartjes:

Gefeliciteerd wat een klus maar wat hebben jullie weer veel gezien nog lang na genieten groetjes Gerda

• 05 Juni 2016 - 21:26

Henk En Thea:

Super gedaan !!!
    Wauw, wat een doorzettingsvermogen!
    Van harte gefeliciteerd allebei.
    Weer een prachtig , sportieve mijlpaal bereikt.
    Geniet nog even.
    Groeten van Henk en Thea DS3

• 05 Juni 2016 - 21:56

Pa En Ma Keizer:

Lieve Kinders, GEFELICITEERD einddoel bereikt ROME!!!

Zien en afzien: jullie hebben het samen maar bereikt!!
    En bedankt voor de dagelijkse appjes of sms'jes, waarmee jullie ons op de hoogte hielden
    en geruststelden. Karin, je kunt wel journaliste worden-- hele mooie reisverslagen !
    We wensen jullie een hele goede terugreis. Liefs van Pa en Ma

• 06 Juni 2016 - 10:41

Ditte En Gerard:

Gefeliciteerd met het bereiken van jullie einddoel Rome en super snel gedaan. Aan het meer van Bracciano hebben wij ook nog herinneringen. Succes met de terugreis.

• 06 Juni 2016 - 12:21

Robert,nathalie, Rico & Carlos:

Ha Chris & Karin,

Superprestatie !!! Gefeliciteerd met het bereiken van het einddoel. Jullie beenspieren zullen inmiddels wel weer enkele centimeters toegenomen zijn.
    Geniet nog ff en tot binnenkort.
    Groetjes vanons

• 06 Juni 2016 - 12:30

Stavros En Nicole:

Hallo Chris en Karin, jullie hebben het harde werken erop zitten, nu is het tijd om te ontspannen
    en te genieten van al het moois om jullie heen. Geniet nog van de laatste week en niet teveel pizza
    en ijsjes eten :-)

• 06 Juni 2016 - 13:13

Ernie:

Hallo Christiaan en Karin wat een kanjers zijn jullie een superprestatie hebben jullie geleverd en wat een doorzettingsvermogen en prachtige reisverslagen met foto,s gefeliciteerd met het bereiken van Rome het einddoel.Ga nog lekker genieten van de vakantie hopelijk zonder spierpijn en een goede terugreis gewenst.Liefs van Jan en Ernie

• 06 Juni 2016 - 15:41

Ben En Joke:

Hallo Chris en Karin.Rome bereikt en van de stad genieten.Zojuist gelezen dat het fietsen steeds
    meer aanterkkelijke wordt gemaakt.
    Niet vergeten de plastic blumen aan de paus te overhandigen.
    Groetjes van Ben en Joke.

• 06 Juni 2016 - 17:09

Addie En Annie:

Gefeliciteerd met het behaalde eind doel geweldig , geniet nog lekker van Italië en wie weet tot ziens.Addie en Annie

• 07 Juni 2016 - 15:22

John Keizer:

Nou, dat hebben jullie toch maar mooi gefi(kst)ietst ! Niet gedacht dat de tocht zo veel klimwerk met zich meebracht. Wees maar blij dat jullie met het vliegtuig terug kunnen, wel zo relaxt. Nu nog even genieten van alles, dus kalm aan! Groeten John

• 08 Juni 2016 - 20:34

Wilma:

Super dat jullie het gered hebben! Jullie kunnen trots zijn op jezelf! En nu nog even genieten in Rome! En bedankt voor de gezellige verhalen.En de foto's zie ik nog wel bij de volgende knip beurt Groetjes Theo en wilma

• 09 Juni 2016 - 19:00

Betsie&Jos :

Hallo mooi dat jullie in Rome zijn aangekomen het lijkt wel of jullie een Citroën motorretje in het frame hebben zitten maar neem aan dat er controle onder weg is !!!!! Nog veel plezier.
    Jos&Bets uut Loil

• 11 Juni 2016 - 09:50

Consuelo:

Hola Karin y Chris, SUPER !
    Karin muy bien tu información! Concreta y muy bien escrita!
    Estoy orgullosa de vosotros!
    Un día en Roma es el premio!
    Fantástico un abrazo y hasta el 27 de septiembre a las 19:00 horas espero que
    En Italia el italiano como idioma no sea difícil con ayuda del español!
    Un fuerte abrazo y hasta la vista!