Prima start - Reisverslag uit Diest, België van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu Prima start - Reisverslag uit Diest, België van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

Prima start

Door: Chris en karin

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

07 Mei 2017 | België, Diest

Hallo allemaal,

Het avontuur is wederom begonnen. Zaterdag 6 mei om half 8 zijn we vertrokken. Bepakt en bezakt...wat een gewicht, en dat ondanks dat we alles minimaal meenemen. Wel wennen met dat gewicht.

Op naar Gennep, Oeffelt, Boekel, Nuenen naar Eindhoven. In Eindhoven is de start van de route. Omdat we voor het eerst met de route in de navigatie rijden in Eindhoven maar het beginpunt aangehouden. Dit houdt dus in dat je eerst heel Eindhoven door kunt krossen richting het NS station. Daar moesten we de winkelstraat door, hebben maar even een alternatief gezocht, midden op de dag met mooi weer zit hier alles vol op terassen...en dan zit niemand te wachten op fietsers met beladen tassen...

Op richting België. Omdat hier in het begin practisch geen campings zijn, overnachten we nog in Nederland. Voor de eerste dag kijken we altijd even van te voren waar dat zal zijn. In ons geval dit jaar Borkel en Schaft. Een kleine srv camping. Om hier te komen, ga je door een super mooi stukje natuur, Malpie. Dit hebben we gister maar even in de herhaling nog een keer gefietst, op zoek naar een winkel.

Borkel, een klein gehucht met molen, horeca en een kleine camping. Hier zijn we aller hartelijkst onthaald. Ongekend, koffie gedronken en pannenkoeken gegeten, super. En als klap op de vuurpijl kregen we een instant bbq. Dus daarom inderdaad weer terug door Malpie naar de winkel, flink inslaan voor de bbq.

Na een goede nacht in ons tentje de volgende dag op naar Belgie, hier ben je dus met een kwartiertje flink doortrappen. Op naar Diest, een super gezellig en oud stadje. Vergelijkbaar met Bronckhorst maar dan wel een aardig tikje groter. Hier gaan we nu lekker rondkijken en gezellig wat eten.

Tot de volgende keer, en tot nu toe iedereen bedankt voor de berichtjes tot nu, helemaal top.

Groetjes vanuit Diest

Chris en karin

• 07 Mei 2017 - 16:25

Wilmavan Uem:

Leuk om jullie weer te volgen op dit super geweldige avontuur! Heel veel plezier succes en tot snel groetjes Theo en wilma

• 07 Mei 2017 - 18:50

Adeline:

Heel veel plezier op deze nieuwe tocht!!!

• 07 Mei 2017 - 19:32

Gerard Van Winden.:

Een goede start is het halve werk. Heel veel plezier en geluk met jullie fietstocht naar Barcelona. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan: ondanks pas 70 jaar geworden, een fietstochtje georganiseerd van ruim 700 km met een vriend samen door België, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland. Voor het eerst zonder tent, dus B&B, zimmerfrei, chambre d,hotes of dergelijke, ditmaal. Maar eerst binnenkort een weekendje met de fietsclub in Ermelo.

• 08 Mei 2017 - 08:51

Clemens:

De start is goed, nu heel veel plezier en genieten maar.

• 08 Mei 2017 - 09:01

Jan En Hanny:

Heel veel fiets plezier op jullie fiets tocht.

• 08 Mei 2017 - 21:03

Ingrid En Gijs :

Hallo Chris en Karin,
    Heel veel reisplezier op weg naar Barcelona. De start is in ieder geval al perfect. Prima periode om te vertrekken, we gaan jullie volgen hoor. En. .... fijne fietsen hè!
    Gijs en Ingrid

• 08 Mei 2017 - 22:37

Ellykiestra:

Hallo Karin en Chris

heerlijk dat fietsen, wij zijn net weer terug uit Spanje na 3 maanden overwinteren. Nu stort ik me weer op het zwemmen 5km open water in de weerribben, en voor de WK master zwemmen in Budapest.
    Als jullie het even niet meer zien zitten, denk dan maar aan de heerlijke Tapa's in Spanje voordat je het weet zit je op een terras in Barcelona.
    Veel plezier.

doorfietsen lieve groet Hendrik en Elly

• 08 Mei 2017 - 23:10

Resi:

Jeetje jullie gaan snel. Net jullie verslag gelezen en op strava gezien dat jullie nu in Namur zijn. Zit niet eens op de fiets en kan t al niet bijhouden :-). Succes en veel plezier!

• 09 Mei 2017 - 19:33

Patrick En Jan:

Gelukkig zijn jullie het land uit, kunnen wij ook weer eens een museumpje pikken zonder krijsend neefje achter ons aan.
    Heerlijk idee weer al die vrijheid voor de boeg met mooi doel, we houden jullie bij.

• 10 Mei 2017 - 18:07

Robert, Nathalie, Rico,Carlos:

Ha Chris & Karin,

Dat schiet al lekker op ! Alvast heel veel fietsplezier toegewenst en svp uitkijken voor radiografisch bestuurbare dingen :)
    Groetjes, vanons

• 11 Mei 2017 - 21:01

Ernie:

Hallo Chris en Karin wat zijn jullie al weer ver met die prachtige fietsen.Wij gaan jullie weer volgen.Knap van jullie zwaar beladen en dan nog zo.n tocht voor de boeg.Maar je ziet en maakt van alles mee.Wij wensen jullie veel fietsplezier en vooral een veilige reis naar Barcelona.Een hele lieve groet van Oom Jan en Tante Ernie