Aardig de vaart erin - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu Aardig de vaart erin - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

Aardig de vaart erin

Door: Chris en Karin

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

18 Mei 2016 | Duitsland, Weil der Stadt

Daar zijn we weer, even een update na de Pinksteren. We hopen dat iedereen goede Pinksterdagen heeft gehad, wij in ieder geval wel. Waar hebben we uitgehangen....vanuit Euskirchen zijn we richting de Rijn gefietst, maar voordat je daar bent, moet je een flink stukje trappen. Bij Villip op de grote weg beland, na hulp van iemand, toch weer op een klein weggetje terecht gekomen. Als je een te grote afstand in de navigatie zet, kan dit gebeuren, dus we passen de range aan van de afstanden van plaats naar plaats. Verder via het Duitse fietspadennetwerk is het super goed fietsen. Fietspaden en kleine landwegen.
Bij Unkelbach weer bij de Rijn terecht gekomen, hier helemaal via Koblenz door gefietst. Dit was even een druk stukje, omdat hier veel heen en weer gefietst wordt door de Duitsers. volgens mij is het voor hun een must omdat ze veelal heel booskijkend op de fiets zitten. Maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen, eveneens een stel uit Venlo getroffen twee keer over. Dat is dan altijd even kletsen, zij hadden eveneens Santiago gefietst.

Koblenz bereikt, en hier geen stadscampings zoals in Frankrijk. Eveneens Pinksteren dus weinig overnachtingsplekken meer. Maar gelukkig hebben we maar 1 kamer nodig, dit is dan ook gelukt in het Ghotel bij het treinstation. Wat een voordeel is in Duitsland is dat je best billig een lekkere snitzel kunt eten...

Na wederom een best ontbijt op naar Spay langs de Rijn. En veel plaatsen volgen waaronder St. Gaor naar Bingen. Hier hebben we de Rijn weer verlaten. via Niederolm naar Nierstein. Hier was het genoeg voor die fietsdag, 119 km gemaakt, was de moeite waard. In Nierstein geen camping, aan de overkant van het water, maar aangezien we geen waterfietsen hebben.....
Hier werden we opgezocht door John en Resi, waren met de camper onderweg richting Frankfurt eo. Onderweg was het een beetje moeilijk aan te geven via de sms waar we zaten, in de binnenlanden op een fietspad, maar het is gelukt. Samen gezellig gegeten.

Volgens dag op naar Worms en vervolgens Ludwigshafen. Een beste stad, maar gelukkig goed doorgekomen met de fiets. Via Altrip naar Speyer, einddoel van gister. We hadden onderweg ook al gehoord dat dit plaatsje zeer de moeite waard was, en dat is ook zo. Mooie oude panden, gezellige terrasjes. Hier nog even in de Dom geweest. bij Hausbrauerei Domhof lekker gegeten en gezeten.

Vandaag wederom een mooie afstand gemaakt, van Speyer naar Weil der Stadt, einddoel van vandaag en dit is ook bereikt. Via een bospad van Bretten naar Pforzheim. Een bospad met aardige hoogte metertjes. Alvast een testje voor de Alpen....vervolgens langs de Wurm (watertje) met eveneens beste klimmen naar Weil der Stadt. Een mooi uitzicht maakt alles goed. In Weil der Stadt geen overnachting te krijgen, alles gesloten en het enige wat open is is bezet. Doorverwezen naar een Fremdenzimmer...en ja, zelfs hier hebben ze wifi. Vandaag 110 km gemaakt, genoeg voor vandaag...morgen zien we wel weer verder. Als alles mee zit proberen we zaterdag de Reschenpas over te fietsen...hiervoor moeten we eerst nog ongeveer 210 km volfietsen.

We gaan het zien en houden jullie op de hoogte.

Heel veel groetjes van ons, Chris en Karin vanuit onze Fremdenzimmer

• 18 Mei 2016 - 22:18

Monique:

Leuk om weer een update te krijgen van jullie.
    Zo te lezen al heel wat kilometers gefietst, en nog genoeg te gaan.
    En gezellig is het ook onderweg, leuk.
    Veel plezier en een goede reis met mooi weer verder.
    Groetjes Monique

• 18 Mei 2016 - 22:18

Monique:

Leuk om weer een update te krijgen van jullie.
    Zo te lezen al heel wat kilometers gefietst, en nog genoeg te gaan.
    En gezellig is het ook onderweg, leuk.
    Veel plezier en een goede reis met mooi weer verder.
    Groetjes Monique

• 19 Mei 2016 - 09:49

Ben En Joke:

Jullie staan wel op de pedalen.De Rijn en Moezel al voorbij.
    Heel veel plezier en tot de volgende update.

Groetjes Ben en Joke.

• 19 Mei 2016 - 11:15

Margrit Van Someren Van Til:

Hoi Chris en Karin,

Leuk om te lezen...hoe fijn het jullie hebben. Heel veel plezier en succes met fietsen.

Groeten Ria en Margrit

• 19 Mei 2016 - 12:38

Kees En Miep:

In gedachten fietsen we mee, wat een prachtige tocht langs de Rijn op weg naar de Zwitserse grens nemen we aan. Of daar de Franse grens over? Heel veel plezier en wij genieten ,et jullie mee. Lieve groet en toi toi toi.

• 19 Mei 2016 - 21:03

Marianne Kars:

Hoi Karin en Chris,

Jullie reisverslag is mijn eerste reisverslag dat ik volg. Wat een enorm stoer duo zijn jullie.
    De plaatsen ken ik bijna allemaal, maar dan wel per auto. Je ervaart het per fiets veel intenser en...veel gezonder! Keep on!
    Lieve groeten,
    Marianne

• 21 Mei 2016 - 18:29

Thea En Henk:

Hoi Chris en Karin,

Geweldig dat jullie op weg zijn naar "alle wegen leiden naar Rome".
    Wat jullie nu op de fiets doen deden wij op onze motoren.
    Jullie route tot nu toe was voor ons een aanlooproute naar Ancona waar we dan de boot namen naar Griekenland.
    Vandaar dat de Reschenpas ons als muziek in de oren klinkt. Veel Parasailling en een prachtige omgeving.
    Helaas hadden wij andere PK's. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik vond het met een motorfiets al een kwelling laat staan op een fiets.
    Ik volg met belangstelling jullie berichtgeving over deze "Reschenpas". Hoe pak je zoiets aan en daarna de afdaling!
    Wel mooi op de top met een mooi uitzicht op het meertje!
    En dan naar beneden suizen! Doe voorzichtig en neem de tijd!
    Volgens mij ga je dan richting Inzbruck. Thea genoot dan van de "Kaiserssmarren". Gesneden pannekoekje met kersen.
    Wij denken aan jullie en volgen jullie "op weg naar Rome".

gr. Henk en Thea.

• 22 Mei 2016 - 14:32

Rolf:

Hoi Chris en Karin.

Goed te lezen dat jullie alweer een flink eind op weg zijn. Ik hoop dat het weer een beetje meezit want dat is best wel bepalend met zo'n trip. Zelf heb ik ook plannen om te gaan fietsen in Schotland. Ben al rond aan het kijken voor een trekkersfiets. Ik houd jullie berichten goed in de gaten en voor mij ook de nodige inspiratie, heel veel plezier.. Rolf.

• 22 Mei 2016 - 19:15

Resi:

Heel wat leuk om onze namen in het reisverslag tegen te komen. Ook wij vonden het leuk om jullie op de "fiets" te volgen en samen een gezellige avond te hebben. Goed begin van onze vakantie! Succes in de bergen en over de sneeuw. Grtz xxx