Het is bijna weer zover - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu Het is bijna weer zover - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

Het is bijna weer zover

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

30 Mei 2022 | Nederland, Doetinchem

Hallo allemaal,

na een jaar afwezigheid zijn we weer terug van weggeweest. Niet dat we stil heb ben gezeten hoor, we hebben gewoon doorgefietst. Vorig jaar geen vakantie op de fiets maar door corona gefietst vanaf campings in Frankrijk. We misten vorig jaar 1 vaccinatie waardoor Duitsland niet haalbaar was. En om in Andermatt terecht te komen, moeten we wel heel Duitsland weer door.

Dit jaar gaan we naar de oorsprong van de Rijn, Andermatt in Zwiterland. En ja, ook weer terug. We gaan heen rechtsrheinisch en terug linksrheinisch . En ja, de route is geschreven vanuit Andermatt naar Hoek van Holland, dus we hebben heen een extra handicap, tegen de draad inlezen. 4 dikke watervaste boeken (hopelijk geen voorteken).

Wat komen we tegen, de Rijn, veel Rijn en ook plaatsen waar we al eerder zijn geweest zoals Neuss, Koblenz, Speyer. Dat is wel leuk omdat we dit op weg naar Praag hebben gefietst. De route is aangeduid onder de Eurovelo 15.

De grootste uitdaging in deze route is toch wel de Oberalppass, een hoogte tot 2050 meter. Of te wel hoger dan de Mont Ventoux, en dat met de reisfiets met bepakking. Het treintje voor de bagage of fiets met jezelf, gaan we natuurlijk niet nemen. Het wordt trappen, de berg op en dan naar beneden suizen. En terug dezelfde volgorde....

De omgeving bij de Oberalppass wordt ook wel omschreven als een Grand canyon en in het boekje worden goede banden en conditie aanbevolen. Goede banden hebben we, vorig jaar nieuw laten opleggen en niet gebruikt, dus dat gaat goed komen.

De eerste dag is ons doel om vanuit de achtertuin naar Voerde te fietsen. Dan is het goed voor de eerste dag, wennen aan de zware fiets met bepakking. Zal heel anders voelen dan onze race fiets maar 1 dag wennen moet voldoende zijn. We hebben al weer de nodige kilometers in de benen, dus we gaan met goede moed op weg.

Hopelijk lezen jullie de berichten weer met plezier en kunnen wij weer op leuke reacties rekenen. Voor degene welke niet kunnen wachten tot de weblog, we zijn ook te volgen op Polarsteps, hier kun je een gratis account maken en ons volgen op:

www.polarsteps.com/karinburgers3 .

groeten,Chris en Karin

• 30 Mei 2022 - 20:21

Adeline:

Hoi wanneer gaan jullie dan?

• 30 Mei 2022 - 22:09

Elly Kiestra:

Hallo karin en Chris.
    Leuk om wat van jullie te horen.
    Zo leuk dat jullie de bron van de Rijn opzoeken. Wij hebben de bron van de Schelde gedaan, en de bron van de Seine. En wij hebben nu een E-bike. Geweldig om op te fietsen. Dit jaar in Spanje mooie fietstochten gemaakt. Geniet van jullie vakantie. Lieve groet Hendrik en Elly.

• 31 Mei 2022 - 08:00

Anke:

Hoi Chris en Karin,

Alvast een hele fijne vakantie!

Groetjes,
    Hans, Anke, Sam en Lynn

• 31 Mei 2022 - 12:58

Wilma En Theo:

Hoi Karin en Chris

Al vast een hele fijne reis en weer leuk om alles te volgen ik kijk er weer naar uit!

Groetjes van ons

• 06 Juni 2022 - 21:14

Gijs En Ingrid:

Hallo Chris en Karin,
    Dat wordt een geweldige fietsvakantie. Het uitzicht op de Rijn verveelt nooit. En de route wordt steeds mooier. Het was onze eerste buitenlandse fietsvakantie in 2011. Uit de nachttrein direct boodschappen doen voor het avondeten en dan de Oberalp op fietsen met onze oude tourfietsen was een ervaring die ik nooit meer vergeet. Maar het uitzicht als je boven staat en daarná naar beneden vliegt ook nooit meer.
    Geniet van deze geweldige tocht .

• 08 Juni 2022 - 20:00

Resi:

Hoi Chrika,

Nog ff de tanden op elkaar tijdens deze laatste dagen werken en dan alles voor 4 weken loslaten. Ook dat gaat jullie vast weer lukken. Net als het prachtig schrijven van jullie mooie avontuur. We kijken ernaar uit. Groetjes ReJo

• 09 Juni 2022 - 18:49

Ben En Joke:

Hallo Karin en Chris. Morgen is het zover. Een fijne vakantie en een voorspoedige tocht toegewenst. Geniet ervan. Groetjes, Ben en Joke

• 10 Juni 2022 - 10:09

Pa En Ma:

Lieve Karin en Christian

De aftrap is vanmorgen begonnen en we kijken uit naar de 1ste plaats van bestemming! Liefs Pa en Ma

• 10 Juni 2022 - 10:51

Claudi:

De reis is begonnen..., veel veilige kilometers gewenst en vooral genieten samen!

Groet, Claudi

• 26 Juni 2022 - 15:25

Ben En Stien Van Den Boogaard :

Hallo Karin en Chris
    We waren benieuwd waar jullie momenteel fietsen maar ik lees dat het Zwitserland is. Wij zijn Ben en Stien, wij hebben jullie vorig jaar ontmoet op camping Bon Crouzet in In Frankrijk. We hebben toen met een België’s stel toen een gezellige kennismakingsgesprek middag gehad. Wij zijn nu weer op dezelfde camping aangeland en is zeer mooi weer. Chris, vorig jaar moest jij na jou vakantie aan een nieuwe baan beginnen als chef monteur in plaatselijke garage, ik was benieuwd of je het naar je zin hebt?