Alle wijzen gaan naar t oosten... - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu Alle wijzen gaan naar t oosten... - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

Alle wijzen gaan naar t oosten...

Door: Chris en karin

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

14 April 2018 | Nederland, Doetinchem

Hallo allemaal,

Om nu maar eens een andere windrichting te nemen, fietsen we nu niet naar het zuiden maar naar het oosten.
Een hele andere kant en waarschijnlijk ook een hele andere wereld. We gaan het beleven...en jullie dus ook.

We hebben wat informatie ingewonnen, en gaan dus een andere weg in. Wat ook anders is, is dat we nu een retourtje met de fiets pakken en niet een enkeltje met een vliegreisje terug naar Nederland.

De fiets is in orde gemaakt, groot onderhoud zodat we geen lekke banden en andere narigheid kunnen verwachten. Chris heeft meegekeken hoe de riem vervangen moet worden, en gelukkig is dat een fluitje van een cent. Een riemetje mee als reserve, dat kan wel qua gewicht. De tent gaat nog een jaartje mee, dat lukt nog wel, er zit nog geen airco in de tent door slijtage.
Het routeboekje is in huis, en al redelijk doorgelezen. En ja, voor de verandering maar 1 boekje en niet drie zoals naar Santiago. Dat scheelt al weer een beetje gewicht, en zoals de reisfietsers weten, elke kilo welke bespaard kan worden is meegenomen.

De grote hamvraag is natuurlijk hoe zit het met het weer die kant op. Nou dat gaan we onderweg wel zien. We hebben het hele jaar door gefietst en geen weekeinde overgeslagen. Zelfs met de diepvrieskou gewoon op de fiets. Regen, daar kun je alleen nat van worden, regen is maar Water zoals de Bever reclame verteld. En ja dit is nog de waarheid ook.
Wind, tegenwind hebben we veel gehad het afgelopen jaar. Ook daar wordt je sterk van...

Al met al hebben we bijna alles in orde. De ervaring is er al, en de route gaat lekker in de navigatie (dit wordt nog wel ff prutsen). Alleen nog ff wachten en dan maken we op Bevrijdingsdag de start via Duitsland, en ja we starten vanuit huis waar de route bijna langs komt. De bekende praagstickers langs de route zijn al gesignaleerd.

We hopen dat jullie de verhalen weer met veel plezier zullen lezen.

Het aftellen is begonnen.

Groeten Chris en Karin

• 14 April 2018 - 17:27

Eugenie En Geert:

Mooi avontuur weer! Veel plezier.
    Gr E&G

• 14 April 2018 - 17:32

Monique:

Leuk dat we weer op de hoogte gehouden worden zodat we jullie kunnen volgen !! Alvast een hele fijne fiets vakantie, maar ik kom het nog wel even persoonlijk vertellen !. Groetjes Monique

• 14 April 2018 - 17:35

Resi:

Ook wij verheugen ons enorm; niet om zo'n eind te fietsen maar om jullie smeuïge verhalen van weer een geweldig avontuur. Succes met de laatste loodjes. Grtz xx

• 15 April 2018 - 10:56

Hanny En Jan:

Maak er een mooi avontuur van, maar doe voorzichtig. Heel veel fiets plezier.

• 17 April 2018 - 20:25

Jan Van Loozenoord:

Ik ben reuze benieuwd ook omdat ik steeds in mijn hoofd krijg te voet naar Praag te gaan als ik de tijd heb. Het kindje Jezus van Praag hebben we al in huis, ik zal vragen of die een beetje op jullie past.
    Groet van Patrick en Jan.

• 29 April 2018 - 11:59

Ben En Joke:

Heel veel plezier en goede reis naar het prachtige Praag met de mooie Karelsbrug.

Groetjes van Ben en Joke.

• 05 Mei 2018 - 14:04

Bert En Dody:

Kris en Karin veel plezier toegewenst van ons groetten Bert en Dody

• 05 Mei 2018 - 15:11

Ernie En Jan:

Het is weer zo ver de zon schijnt en wij wensen jullie een fijne veilige reis met mooi weer naar Praag.

• 05 Mei 2018 - 21:59

Pa En Ma Keizer:

Lieve kinders, geniet van deze nieuwe uitdaging . En wij genieten op onze beurt weer op de hopelijk verrassende en zonnige reisverslagen en ....het weerzien. Liefs..Pa & Ma.