Wederom pellegrinodaad - Reisverslag uit Vilela, Spanje van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu Wederom pellegrinodaad - Reisverslag uit Vilela, Spanje van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

Wederom pellegrinodaad

Door: Chris en karin

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

09 Juni 2015 | Spanje, Vilela

Daar zijn we weer, hebben internet op een hele bijzondere camping. Koude doche, verwaarloosd terrein maar wel wifi. En eten, we gaan het meemaken, wellicht hebben we morgen buikloop, maar dat zien we dan wel weer.

De vorige keer zijn we een dagje in Burgos gebleven, dit was een hele mooie en gezellige dag. De avond ervoor hebben we met z'n negenen gegeten. Allemaal pelgrims. Heel gezellig. We hebben hier weer wat oude bekenden van de camino ontmoet, dus gezellig met elkaar gegeten. Lange tafel, veel wijn...gezellig dus. In Burgos natuurlijk de cathedraal bezichtigd. Dit hebben we samen met Jos gedaan, deze kennen we van een aantal dagen ervoor. Daarna naar de kapper, en toen lekker terrasje gepakt. Koken doen we niet meer, nou ja, wat heet koken, potten in een pan en je hebt een eenpansgerecht. We eten sinds we in Spanje zijn een menu del dia. Voor/hoofd en na-gerecht, allemaal lekker. Het scheelt heel wat blikken de berg op meetrappen.
De vorige keer vergeten te vermelden dat we langs een wijntap zijn gekomen in Irchias. Hier wel een foto van op de weblog geplaatst, maar vergeten te vermelden. De wijntap is speciaal voor pelgrims, aan een kant water en aan de andere kant rode wijn. Dus bidon leeg en wijn tappen. Deze is s'avonds bij de bbq soldaat gemaakt.
Eveneens hebben we Leon aangedaan, wat een grote stad. Met een enorme cathedraal. Hier een camping gevonden 5 km vanaf de stad. Was wel ff zoeken, maar super gestaan daar. De terugtocht naar Leon was wat lastiger, bijna op de snelweg beland. Maar gelukkig de juiste weg genomen. Samen met Hannie en Ton uit Oldenzaal verder naar Hospital de Orbigo. Hier staat een speciale brug. Het is een beetje een middeleeuws dorpje. Op weg naar Astoga krijgt Chris een beest onder zijn helm, gestopt en daar hoorden we raar gepiep vanuit een droge sloot naast de weg. Gekeken, ja een kleine puppy lag daar naast een kartonnen doosje. En dan niet te vergeten dat de temperatuur inmiddels was opgelopen naar dertig graden. De pup uit de greppel gehaald, auto's aangehouden, maar deze wilden helemaal niet helpen. Dus stuurtas uitgeruimd en pup erin. Op naar Astorga, zeker 8 km verderop. Daar politiebureau gezocht en de pup hier afgegeven. Als dit geen pelgrimsdaad is....
Vandaag een beste klim gehad, naar Cruz de Ferro. Klim naar 1504 meter hoogte. En dan heb je Cruz de Ferro gehad, komt er nog een klim. Deze ook gered, en nu dus op deze "luxe (ahum) camping. Het is zelfs zo, dat we onder politie escorte naar de camping zijn begeleid. Super geregeld door de Guardia Civil. Morgen staat nog een beste klim op ons te wachten. Santiago is ongeveer nog 205 km van hier. Dus redden gaan we het zeker....en het is en blijft mooi.
Groetjes van ons

• 10 Juni 2015 - 07:11

Resi:

Leuk om weer jullie avontuur te lezen. Geen woorden maar daden past helemaal bij jullie. Wij mogen over een paar dagen de fiets ook weer op. Houden geen blog bij hoor! Geniet van de laatste km en succes met de klim vandaag. Xxx

• 10 Juni 2015 - 12:52

Maikel En Patricia:

super hoor ,nog ff jullie zijn d'r bijna ,geniet er nog van

• 10 Juni 2015 - 15:08

Ben En Joke. :

Nog 200 KM en jullie zijn op de plaats van bestemming. Weinigen kunnen dit evenaren.
    Nog een fijne vakantie en geniet ervan.
    Groetjes van Ben en Joke.

• 10 Juni 2015 - 19:18

Adeline:

Hallo Chris en Karin, whow het einddoel komt wel heel dichtbij! Leuke foto's van jullie, leuk jullie weer eens te zien. Wat een lief hondje, zou je zó mee naar huis nemen.....
    Gewoon verder genieten en veel liefs van ons allemaal.

• 10 Juni 2015 - 21:05

Gerard En Ditte:

Hallo Chris en Karin, Julie schieten al aardig op, geniet er nog maar van. Leuk verhaal over de pup. Zo maak je wat mee. Het ergste van de klimmetjes hebben jullie nu gehad,. Nog een na Cruz de Ferro en dan heb je het wel gehad. Wij hadden nog een klim met de caravan in Tsjechië en konden niet verder omhoog komen, rook onder de auto vandaan. Maar gelukkig paar jongens geholpen met stukje omhoog en narr beneden duwen waar we konden draaien. Zitten nu in het reuzengebergte op leuke camping. Vandaag naar de hoogste berg van Tsjechie geweest de Snezka 1670 m hoog.
    Nog veel plezier en succes aan de laatste kilometers, geniet er nog maar van.
    P.s. Hebben jullie nergens Refugios aangedaan?

Groetjes Ditte en Gerard

• 10 Juni 2015 - 22:05

Tonny:

Hallo Chris en Karin,

wederom een prachtig verhaal.
    Wij wensen jullie voor de komende kilometers nog heel veel fiets plezier.
    Geniet ervan.

Groetjes Tonny en Jannie

• 11 Juni 2015 - 22:56

John Keizer:

Het is en blijft een heel bijzonder event! In Nederland kun je ook politie begeleiding krijgen, maar dan zeker niet naar een camping! Pas maar op dat je niet verslingerd raakt aan de spaanse wijn!Zou zeggen, nog heel (weinig) veilige kilometers naar jullie einddoel en rust dan maar lekker uit! Groet John