De trip is weer begonnen - Reisverslag uit Bourscheid, Luxemburg van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu De trip is weer begonnen - Reisverslag uit Bourscheid, Luxemburg van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

De trip is weer begonnen

Door: Chris en karin

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

19 Mei 2019 | Luxemburg, Bourscheid

Hallo allemaal,

We zijn onderweg naar Zuid Frankrijk, een plaatsje in de Camargue. Dit keer dus niet gestart vanuit de achtertuin maar bij Van der Valk in Heerlen. Gelukkig konden we zaterdag al vroeg ontbijten, en zijn dus vroeg gestart. Dit moest ook wel want we kwamen erachter vrijdagavond dat Chris zich enigzins misrekend had waardoor we niet 110 km naar het geboekte hotel moesten maar 135 km. En eveneens dat de Vennbahn niet vlak was..dus dubbel omschakelen (pech gaan we het niet noemen). En het geboekte hotel nog niet afgezegd worden zoals het vaak met andere hotels wel kan via Booking.

En het begon al heftig in Heerlen, de eerste 8 procent hadden we al vlot te pakken. Mistig was het wel dus de mooie vieuws hebben we gemist. Maar we hebben geluk, we gaan ook nog terug dus dan wellicht wel de mooie uitzichten.

En wat een stess nog ff voor weg gingen, speciaal shirtjes laten maken en heeft de fabriek vertraging. Maar gelukkig is alles op alles gezet door Rogelli om de shirtjes op tijd bij ons te krijgen. Wat een opluchting vrijdag ochtend. En ja onze namen staan op de shirtjes, en onderweg zei een vrouw ons gedag met onze namen. Iemand anders riep onderweg Oranje oben. (Tsja Duitsers kunnen geen Nederlands).

Maar al met al hebben we gister het geboekte hotel bereikt. Na een heerlijke douche konden we mee eten, voor het hele hotel hetzelfde (4 tafeltjes maar hoor, we waren al bang dat t hotel dicht zat, zo rustig was het toen we eraan kwamen fietsen). Heerlijke parelhoen gegeten, met aardappelgratin en wortelen, ijsje na en meloen met ham vooraf [voor Jan v L: helaas geen asperges...).
Hierna naar de kamer, songfestival kijken, nou na nr 6 de tv maar uitgezet....vanmorgen gezien dat Duncan gewonnen had..

Vanmorgen vertrokken vanuit Lascheid. Op naar de Vennbahn, en daar gelijk Het eerste obstakel, brug eruit, maar we konden er nog langs. Vervolgens de grens met Luxemburg gepasseerd. Aan het einde van de Vennbahn naar de hoofdroute. Door Wiltz klimmen en vervolgens langs een grote weg. Voordeel hiervan is dat je dan lunch kunt kopen bij een pompstation. Onderweg was het karig vandaag met mogelijkheden. En gister de bananen al soldaat gemaakt...

Langs het water gefietst, de Sure, en vervolgens na Lipperscheid het bord opgemerkt Bourscheid Muhle, en hier de weg af waar we morgen weer omhoog moeten ploeteren en hotelletje gepakt met uitzicht op Chateau Bourscheid.

Morgen gaan we zien waar we dan weer terecht komen. Voor de mensen wie niet kunnen wachten op de volgende log, kijk op Www.polarsteps.com/karinburgers3.

En anders tot het volgende bericht.

Groeten Chris en Karin

• 19 Mei 2019 - 15:13

Gerard:

Hoi Karin en Chris,

Leuk het volgende uitstapje.Ha,ha. Jullie reden de verkeerde kant de Vennbahn op andersom is die redelijk vlak, c.q. dalende, vanuit Luxemburg.
    In 2017 heb ik de maasroute gereden, via Belgie (de Ardennen), Frankrijk, Luxemburg, de Vennbahn op 125 km naar Aachen, Maastricht, Venlo, totaal 800 km. Nu niet meer met de tent maar hotelletjes, B&B etc. Leuk als je wat ouder bent. Afgelopen 11 mei de Boretti gereden 130 km op mijn nieuwe racefiets.

Heel veel succes met jullie nieuwe avontuur en hopelijk goed weer.

Groeten,
    Ditte en Gerard

• 19 Mei 2019 - 15:24

Gerard:

Hoi,
    We gaan jullie zeker weer volgen. Juist omdat ik zelf In 2013 ook de de Groene Weg naar de Middellandse Zee gefietst hebt en ook in dezelfde tijd in het jaar. In de provence werd het wat weer wat beter en warmer. Een hele mooie route met eerst een stukje door Duitsland. Goed reis.

Groeten,
    Gerard

• 19 Mei 2019 - 15:41

Hans Nusselder:

Gezellig we gaan jullie volgen

• 20 Mei 2019 - 05:12

Anita Rengers:

Top En succes groetjes van ons

• 20 Mei 2019 - 10:21

PP:

Chris en Karin, veilige en mooie kilometers gewenst. Idd leuke shirtjes, had de mooie
    achterkant van Chris al op de app gezien, haha. Fijn dat ze nog net op tijd waren en
    blij dat ik de shirtjes stress niet mee heb gekregen;)

• 20 Mei 2019 - 10:30

Harry En Jeanne :

Hallo Chris en Karin,
    Leuk dat jullie weer op pad zijn. We wensen jullie veel fijne en pechloze fietskilometers toe.
    We zitten vanaf morgen weer in Cardet, dus van harte welkom.......

• 20 Mei 2019 - 14:49

Adeline:

Hoi Chris en Karin,
    Het avontuur is weer begonnen!! Heel veel fietsplezier in jullie mooie shirts!!
    We gaan jullie volgen!
    Lieve groetjes van ons allemaal

• 20 Mei 2019 - 16:41

Resi:

Leuk om jullie hier ook nog te volgen maar ik ben meer Polarfan geworden geloof ik. Oftewel veel te nieuwsgierig naar de mooie plaatjes en verhalen!
    Succes en vooral ontstress met mooi weer en vul fietsplezier. Dikke kus xx

• 21 Mei 2019 - 18:27

Ernie En Jan:

Chris en Karin jullie zijn al weer lekker op weg naar het Zuiden.Karin is weer heerlijk bezig verkeerde beroep gekozen het is zo heerlijk om jullie te volgen met schitterende shirts .Heel mooi en prachtige foto.s erbij .Veilige en mooi fietsplezier en .......ook zonnig weer erbij.Kijk uit na volgende verslag.Lieve groetjes van Oom Jan en Tante Ernie

• 22 Mei 2019 - 14:58

Claudi:

Inmiddels hebben jullie er alweer heel wat km opzitten...
    Ongetwijfeld leuke reacties op de mooie t-shirts gehad!
    Geniet ervan en morgen op naar een nieuwe etappe.