Wel gehoopt, niet gedacht - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu Wel gehoopt, niet gedacht - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Chris en Karin Keizer Burgers - WaarBenJij.nu

Wel gehoopt, niet gedacht

Door: Chris en Karin

Blijf op de hoogte en volg Chris en Karin

30 Mei 2020 | Nederland, Doetinchem

Hallo allemaal, de vaste volgers van onze weblog,

We zijn later dan andere jaren en dit jaar is het wel heel erg raar. Door het Coronavirus is het heel erg lang onduidelijk gebleven of we überhaupt weg konden en dan nog waar naar toe. Alle scenario’s hebben de laatste tijd de revu wel gepasseerd.
Wat een geluk dat we dus dit jaar later vakantie hebben.

Onze gedachtes gingen alle kanten op en we hebben alle mogelijkheden bekeken en inmiddels in huis gehaald (de route boekjes). Op alles voorbereid om niet de stress te hebben dat je een bestemming hebt gevonden en dat dan de boekjes niet op tijd worden geleverd. Chris is al een maand aan het kijken naar de berichtgeving of de grenzen opengaan voor de toeristen en wat de mogelijkheden zijn.

Hier het verloop kort weergegeven: Ronde van Nederland omdat we volgens de berichten maar in eigen land vakantie dienen te houden. 1600 km totaal en dan kris kras verder door Nederland was de bedoeling. Maar ja, dit was een noodgreep, ook omdat we natuurlijk veel in eigen land fietsen. Maar alles van Nederland hebben we nog niet fietsend gezien, wel veel...

Alternatief voor als Duitsland open zou gaan: Rheinroute. Vanuit huis naar de Zwitserse grens langs de Rijn. Heen langs de rechter kant en terug langs de linker kant. de boekjes van Bikeline besteld en ontvangen. Wel een best gewicht voor de 4 boekjes om mee te nemen...

En ja het oorspronkelijke plan: La Velodyssee. Vertrek vanuit Roscoff en dan naar Hendaye. Het klinkt Russisch maar het is langs de Atlantische kust vanuit Bretagne naar de Spaanse grens.

Omdat Macron het verlossende woord heeft gesproken dat de grenzen open gaan voor toeristen op 15 juni, vertrekken we 13 juni naar een plaats in de buurt van Roscoff. In Plouvorn hebben we een overnachting kunnen regelen op de camping van Wilco en Sandra. Een stel wat bij Ik vertrek is geweest en welke daar een camping heeft met gite en blokhutten. Hier begint onze fietstocht en kunnen we onze auto met een gerust hart achterlaten.

Nu kunnen we eindelijk verder met onze voorbereidingen om deze trip weer te gaan maken. We hopen dan ook dat we jullie weer mooie verhalen kunnen laten lezen en hopen ook dat wij leuke berichten terug mogen krijgen. Zeker in deze rare tijd...

Duimen dat alles door mag gaan en Au revoir, voor ons gaat het aftellen nu wel degelijk beginnen.

Au bientot

Chris en Karin

• 30 Mei 2020 - 20:09

Jan Van Loozenoord :

Mooi plan weer en ik ben benieuwd naar jullie bevindingen ook omdat ik die route wil lopen. Vast veel voorlret toegewenst en bon voyage.

• 30 Mei 2020 - 20:24

Claudi:

Goed vooruitzicht dat plan A toch door kan gaan!
    Vergeet de 2 borden niet...

• 31 Mei 2020 - 12:02

Harry En Jeanne :

Hallo Chris en Karin,
    We wensen jullie een fantastische reis! Helaas gaan wij dit jaar niet naar Frankrijk omdat wij de gevaarlijke leeftijd (> 70) hebben.
    Groetjes van Jeanne en Harry

• 01 Juni 2020 - 21:57

Resi:

Wat een opluchting dat t oorspronkelijke plan toch door kan gaan. We kijken weer uit naar jullie ontmoetingen en verhalen, zeker in deze bijzondere tijd. Wat een geluk dat jullie vakantie wat later begint, elk nadeel heeft toch zo z'n voordeel. Succes!!

• 04 Juni 2020 - 14:24

Thea En Henk:

Wat super fijn dat jullie weer "de wijde wereld" in mogen fietsen.
    Heerlijk vooruitzicht. Op naar een nieuw avontuur.
    Succes met de voorbereidingen!
    Groeten,
    Thea en Henk

• 11 Juni 2020 - 14:13

Ernie En Jan:

Lieve Chris en Karin wat geweldig dat jullie weer een reis kunnen gaan maken in het mooie Frankrijk.Kijk er weer naar uit na de prachtige reisverslagen.Karin is daar heel goed in.Wij wensen jullie een veilige prachtige reis liefs van Jan en Ernie

• 14 Juni 2020 - 16:09

Wilma Van Uem:

Wat fijn dat de vakantie door kan gaan en zeker een geluk dat jullie later gingen. Heel veel fiets plezieren kijk weer uit na de mooie verhalen. Groetjes van ons

• 15 Juni 2020 - 09:38

Annelies:

Een hele fijne vakantie toegewenst.
    Wij kijken ook uit naar de mooie reis verslagen.

• 15 Juni 2020 - 22:00

Arjen Breems:

Onderweg in de vrachtwagen leek het me een goed idee om eens ergens te stoppen waar ik nog niet eerder was geweest! Het werd Hotel de la Gare in Torigni sur Vire en precies daar kruisten onze wegen elkaar! Ik heb genoten van jullie gezelschap en jullie verhalen en ga thuis ook zeker vertellen van deze onverwacht mooie ontmoeting! Ik wens jullie een goede en mooie reis! Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen!
    Misschien en hopelijk tot ziens!!
    Groetjes, Arjen